بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

بچه های فیزیک دانشگاه تربیت معلم سبزوار

اینجا از فیزیک میگیم از خودمون از دنیامون

دمی با موسیقی 1

سلام ادامه مطلب را حتما بخونید...

گاهی اوقات در نگاه اول، نام آهنگی که توسط آهنگساز بر روی قطعه ای گذاشته شده کمی مبهم و در مواقعی بی ربط دیده می شه. اما من مدتهاست به این نتیجه  رسیدم که در مورد همین نامگذاری آهنگ ها نباید زود قضاوت کرد. نیلز بور ، دانشمند دانمارکی علم فیزیک در سال ۱۹۲۲ ، گفت همه چیز دارای چند بعد است… به نظر من هر آهنگی که گوش می کنیم هم دارای چند بعد است. بعد اول همون آهنگیه که بعد از یک یا دو بار گوش کردن بهش در مغزمون تجزیه تحلیل می شه و پس از اون با علایق و احساساتمون (که ۱۰۰% نسبی هستند) مقایسه می شه و در مورد زیبا بودن یا نبودن اون آهنگ نتیجه گیری می شه. به همین راحتی! اما نمی دونم واسه شما پیش اومده یا نه. اما گاهی شده به آهنگی که گوش کردم علاقه نداشتم ، اما با چند بار گوش کردن کم کم تونستم اون آهنگ رو بیشتر درک کنم. وقتی واسه بار اول به یه آهنگ گوش می دیم، تنها پوسته ای بسیار سطحی از اون آهنگ رو درک می کنیم. ولی پس از چند دفعه، آهنگ با روحت عجین می شه، اون موقعه که می تونید در مورد آهنگ قضاوت کنید. مصداق بارز حرف من این آهنگ برنارد کوچه. اسم آهنگ “صلح خواهد آمد” هست. من بعد از ۲ یا ۳ بار گوش کردن به ارتباط منطقی بین آهنگ و نام اون پی نبردم. اما پس از گوش دادن های مکرر نام آهنگ رو در متن خود آهنگ مجسم کردم. حالا ممکنه کسی بگه اینکه ما نام آهنگ رو در آهنگ مجسم کنیم و به نوعی درکش کنیم که فایده ای نداره. اما باید گفت، به طور کلی هدف نام گذاری آهنگ توسط آهنگساز همینه! یعنی برداشت خاص هر مخاطب، با دید خاص خودش، احساسات منحصر به فرد او و سلایق و قدرت تجسم یا بهتر بگم، تخیل و فانتزی سازی اون فرد از هر آهنگ مختلفه …

با تشکر از bikalammusic

دانلود آهنگ “صلح خواهد آمد” ، ساخته ی برنارد کوچ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد